Friday, March 23, 2007

OL i Danmark?


"Ved I ikke, at de, der er med i et løb på stadion, alle løber, men kun én får sejrsprisen? Løb sådan, at I vinder den! Men enhver idrætsmand er afholdende i alt – de andre for at få en sejrskrans, der visner, men vi for at få en, der ikke visner. Jeg løber derfor ikke hid og did, og jeg er ikke som en bokser, der slår i luften. Jeg er hård ved min krop og tvinger den til at lystre, for at jeg, der har prædiket for andre, ikke selv skal blive forkastet."


Paulus 1. Korinterbrev 9: 24 - 27




Vi er skabt af Gud og i Hans billede. Jesus blev menneske og har dermed vist vore kroppe ære ved at tage menneskeskikkelse. Guds Ånd bor i os - derfor bør vi kende vores værdighed, også hvad kroppen angår. Vi skal passe på kroppen - spise ordentligt, holde os i gang fysisk, klæde os værdigt.

Der arbejdes åbenbart for at få OL til Danmark.
http://politiken.dk/indland/article270544.ece
Jeg håber meget, at det ikke sker. Bare tanken om alt det sport,
der kommer til at fylde overalt - jeg bliver så træt.
Er der een ting nogen burde gøre noget ved, så er det:
Mindre sport i det offentlige rum!

2 comments:

Thomas Risager said...

Hvis ikke vi må have religion, skal vi heller ikke have sport i det offentlige rum!

Ole Birch said...

Jeg så engang følgende streamertekst: "Interessen for motorcykler har reddet mange unge fra idrættens verden".
Ole