Sunday, March 9, 2008

Men det bekender jeg for dig, at jeg følger Vejen...

I dag var kirken udsmykket med vejskilte. Vi var nået til den 4. tema-søndag i de "4 UGER MED FOKUS, og overskriften var "Dit livs Vej". Det blev tydeligt, hvor centralt det tema er i metodistisk teologi, da vi skulle vælger salmer. Der var mange gode kernesalmer, som var oplagte i dag.
En af dem vi sang var:
"Foran mig er en vej, jeg ikke kender,
en sti, hvorom i dag jeg intet ved.
Jeg aner ikke, hvad i morgen hænder,
om dagen bringer kampe eller fred.
Men et jeg ved, mit liv er i Guds hænder,
og Gud er evig kærlighed."

Det er nr. 319 i Salmer & Sange
De første kristne blev kaldt "Dem, der følger Vejen". Jesus siger om sig selv at Han er Vejen, og det er stadig Ham vi følger. De første metodister fik deres navn, fordi de forsøgte at leve deres kristne liv metodisk - og metodisk betyder netop at følge en vej. Så selvom det er et lidt underligt navn til en kirke, så holder vi fast i det. Og i Ham - Vejen!
"Ad den vej, du befaler, vil jeg løbe, for du har sat mit hjerte fri!" Salme 119:32
Posted by Picasa

4 comments:

Louise said...

Hej hej Charlotte.
Tak for hilsenerne på min blog, det er bare så skønt, når nogen lige skriver. Og er det ikke bare en skøn blogger-verden, hvor man let kan følge med i hinandens liv og dele ting.
Nå det jeg lige ville skrive inden jeg drøner til volley, var egentligt, at jeg har fundet mig et nyt andagtshjørne... faktisk er det lidt pinligt. Først pinligt, at jeg ikke har fået læst ret mange af de "4 uger med fokus", som jo ellers er lige til at gå til. Og så pinligt, at nu får jeg læst hver dag... på toilettet... Det er altså et bizart sted, jeg ved det, men det fungerer bare... hmmm!!
Ha' en god aften.

Knus Louise Elling :)

Tro Håb og Kærlighed said...

Kære Louise!
Det er jo et sted med fred og ro, så hvorfor ikke?

Hr. og Fru Danmark said...

Hvor ser kirken fin ud på billederne. Vores vej førte os desværre ikke i kirke i søndags. Vi har kun været til den første af de fire gudstjenester med fokus, hvilket er lidt træls, men i bund og grund er det jo min egen skyld, for Jørgen og dig har gjort et stort arbejde for at involvere hele menigheden i projektet. Tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak Malika - ja, det har været spændende. Vi får mange gode tilbage-meldinger. Selvom I ikke har kunne været med her, så har I jo haft travlt med ActA.