Sunday, April 6, 2008

Min søster!

Det er min søsters fødselsdag i dag d. 6. april. Det er Birgitte til højre på billedet. Jeg er ikke så god til det der med billedbehandling, og Jane er en af Birgittes bedste venner og et dejligt menneske, så hun får lov at være med. Birgitte blev født i 1959 i Hjørring , hvor vores far var præst. Om natten sov jeg hos Åse og Knud Kristiansen. De boede overpå kirken og havde en datter - Vibeke - som var min ven. Det var meget spændende, at sove hos en anden familie. Da jeg kom hjem igen, lå min nye lille søster i sin seng ved siden af vores mor. Jeg glædede mig meget, til vi skulle lege sammen, for det havde de voksne sagt var grunden til, at vi skulle have hende. Det tog selvfølgelig noget tid, inde vi nåede så langt. I mellem tiden var vi flyttet til Bornholm. Jeg har nok været noget jaloux. Mor fortalte i hvertfald, at min søster på et tidspunkt som helt lille skreg, fordi jeg havde hevet hende halvvejs op af liften. Som svar til de forskrækkede voksne, der spurgte, hvad jeg dog lavede, havde jeg svaret: "Jeg knuselsker hende bare rigtig hårdt!"
Det gør jeg sådan set stadig væk. Jeg tror ikke hun har taget skade af det. Ej heller at det er grunden til, at hun hele sit voksenliv har boet på et andet kontinent end mig - først Afrika - nu Nordamerika. Hun er præst i Memphis, TS, hvor hun bor sammen med sin mand Niels og deres børn Fletcher og Hanna. Birgitte er et stærkt og flot menneske, som jeg er stolt af at kalde min søster.
Til lykke kære Søs - Guds fred og alt godt.

3 comments:

Hr. og Fru Danmark said...

Tillykke med Birgitte! Billedet viser meget godt, at hun er en farverig og inspirende person. Hun er et dejligt menneske, som smitter andre med sit gode humør.

Louise Aaen said...

Ja tillykke med Birgitte. Det var en stor oplevelse at få lov at møde hende i sommer på kirkens årskonference

kh Louise

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, det var fint at have hende som gæst.