Tuesday, May 6, 2008

Syng lovsang, hele jorden!

Jeg ved ikke hvad der sker for Blogspot - men det er mere regel end undtagelse, at man ikke kan logge ind på bloggen !!!

Men jeg har oplevet meget sidens sidste indlæg. I 3 dage handlede det om sang og musik. Jeg har været i Århus og medvirket på optagelsen af en CD med Taizé-sange. Få mere at vide om Taizé ved at klikke ind på linket ude til højre.
Egentlig var det et arrangement for unge, men jeg fik lov at være med alligevel. Heldigvis var jeg ikke den eneste voksne. Vi var over 40 i koret, og sammen indsang vi 17 sange. Vi blev akkompagnieret af 3 vildt dygtige musikere: Jakob Bangsø på guitar, Benedikte Borum Poulsen på cello og Marie Sønderskov på tværfløjte. Rune Funch bandt det hele sammen i fællesskab med sine 2 meddirigenter og Corona-music http://www.coronamusic.dk som stod for optagelsen.
Jeg har ikke været i Taizé - endnu. Men jeg har i mange år sunget sangene derfra og glædet mig over, at stedet findes. Taizé-sangene er næsten et nyt sprog, vi har fået som kristne. Vi kan synge - eller bede, som det jo egentlig er, på tværs af kirkesamfund, kulturelle og sproglige forskelle.
CD'en udkommer midt i juni. Jeg tror, vi har noget at glæde os til.

No comments: