Thursday, July 17, 2008

Rock, Soul & Sun

OK - de har også smukke kloakdæksler her! Hjuldamperen er oplagt som dekoration - vi er ved Mississippi-floden. Kigger man over den, ser man Arkansas. Tenneessee har grænser til hele 9 stater. Mens jeg skriver er vi på en tre dages tur i Atlanta. For at komme der starter vi i Tenneessee, var et lille smut gennem Mississippi, kører gennem Alabama og endte i Georgia, hvor Atlanta jo ligger.
Men tilbage til de første dage i Memphis:













Et stort ønske på rejsen var at se The Sun Studio. Her gjorde de pionerarbejde med at indspille musik, som senere blev afgørende for mange mennesker. Her indspillede bl.a. Elvis sin første musik. Guiden var meget god til at fortælle, vi hørte sjove gamle optagelser og fik gode historier.



















Maria prøvede at synge duet med Elvis - ja, ihvertfald lånte hun hans mikrofon! Bagefter kørte vi rundt med en herlig gammel sporvogn. Vi har også besøgt The Rock & Soul-museum, hvor vi også fik sjove, spændende og interessante historier om den musik, vi er vokset op med og som vi holder så meget af.

2 comments:

Emilie Just said...

Der er gået rent Elwis i den ferie :-) Nej det ser super lækkert ud og det lyder da som om I har en rigtig dejlig ferie "over there".
Jeg glæder mig til at se endnu flere billeder.

Hils omkring dig!
Knus Emilie

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja - lige nu er der ikke meget Elvis over det. Vi er i Atlanta, og jeg blev syg, da vi var på Martin Luther King Center. Heldigvis har jeg set det før. I dag tager jeg den med ro sammen med min søster, mens resten af familien tager i New Coca Cola World og akvariet. Vi har en dejlig ferie! Og her er meget varmt!