Wednesday, September 10, 2008

Bøn 091101


Efter 11. september 2001
Gud, hjælp os at leve
i en verden som vi hverken
kan beherske eller kontrollere.
Hjælp os at leve med tillid og åbenhed
på trods af at vi er skræmte af terrorens kraft.
Hjælp os at leve i kærlighed og barmhjertighed
trods hadets uundgåelige nærvær
både i verden og i vore egne liv.
Hjælp os at leve i medfølelse med alle som rammes
af menneskers ondskab og livets uforklarlige mørke
Gud hjælp os at leve. Amen

Ærkebiskop K.G. Hammar, Sverige

4 comments:

Lars Jensen said...

Den bøn kunne bruges i mange sammenhænge. Tak for alt det i har gjort for mig.

Tro Håb og Kærlighed said...

Kære Lars!
Du ved hvor vi er.

En anden god bøn:
Herre, være en lysende flamme foran mig,
vær en ledestjerne over mig,
vær en jævn vej under mig,
vær en venlig hyrde bag mig
i dag og alle dage. (Meto-salmebogen 728)
Guds fred og alt godt

Lars Jensen said...
This comment has been removed by the author.
Lars Jensen said...

Tak Charlotte. Og tak for en god aften i ActA igår. Det var dejligt at se den lille ny kirke.
Der er ny blog på http://lpjensen.blogspot.com