Saturday, September 20, 2008

Kristuskransen med biskop Martin

Det har været en stor dag i mit liv. Jeg har været til stiftsdag i Aalborg stift, hvor biskop Martin Lönnebo var gæst. Den mand har betydet så uendeligt meget for kristenheden - særligt i Sverige, men også langt ud over landets græser. For mig står han for fromhed, inderlighed og radikalitet i det kristne liv. I dag havde vi Kristuskransen, som tema, men her i huset har vi mange andre bøger, han har skrevet eller redigeret. Særligt "Væven" har betydet meget for mig. Vi er en gruppe kvinder, der om ikke mange uger afslutter anden gennemlæsning og gennembearbejdning af bogen. Hver uge har vi været sammen og delt et nyt kapitel. To af mine medvævere var med i Vodskov kirke i dag, Inga og Linda. Jeg er træt, på den gode måde. I morgen er det søndag og høstgudstjeneste - mere om dagen med Lönnebo senere.
Posted by Picasa

No comments: