Sunday, October 26, 2008

I Faderens, Sønnens og Helligåndens navn

I min præste-fars efterladte skriverier har jeg fundet følgende, som jeg tror er skrevet i forbindelse med hans 80 års fødselsdag for 5 år siden: "Bedst kan jeg lide at huske dåben. Der findes ikke noget større for mig som præst end at holde et lille barn over dåben. Måske er det ikke helt rigtigt, når jeg siger, at jeg ikke har mødt en grædende baby, men som oftest har han/hun sovet, eller også er jeg blevet mødt af et par store forundrede øjne."
I dag døbte jeg Signe Hjort Boelsmand, Louise og Sørens datter. Hun er en glad baby, der meget interesseret fulgte med hele vejen. Særligt da jeg efter dåben lagde hånden på hendes hoved og lyste velsignelsen. Da kiggede hun intenst på mig med store blå øjne for ligesom at sikre sig, at det nu også kunne være helt rigtigt.
Det kunne det!

Herren velsigne dig og bevare dig,
Herren lade sit ansigt lyse over dig
og være dig nådig,
Herren løfte sit ansigt mod dig
og give dig fred.
I Faderens, Sønnens og Helligåndens navn!
Mindre kan ikke gøre det.
I øvrigt var der musik spillet af ganske unge musikanter, dans af mange dygtige dansepiger og optræden af de mindste børn som afslutning på en flot Sang - Dans og Musikweekend.
Posted by Picasa

No comments: