Tuesday, January 6, 2009

Hvor er nøglerne, hvor' de henne?

I en uge har mine nøgler været væk. Det vil sige, de har ligget det sted, hvor jeg lagde dem sidst. Jeg kunne bare ikke finde dem. Efter at have gennemsøgt alle tasker, bæreposer, lommer og flader indtil flere gange havde jeg næsten opgivet. I dag prøvede jeg så lige en gang til i en af de lommer, jeg havde undersøgt - hvilket jeg måske alligevel ikke havde - ihvertfald ikke godt nok. For der lå de! Nøgler til to kirker, et retrætehus, min cykel og min bil! Nu hænger de, hvor de skal: på deres, og alle nøglers plads i vores hus. Et kærneord af Margareta Melin randt mig i hu, måske også i forbindelse med julefejringen. Frit oversat:
For meget af det gode
er ikke læng're godt
men alt er godt som har sin plads
og sine rette mål
Posted by Picasa

2 comments:

David Kvebæk said...

Hei Charlotte! Det er slik det begynner! Så fortsetter det bare. Hvor er brillene? Hvor parkerte jeg bilen? Kommer jeg eller går jeg? Det er godt at nesa sitter fast!
På ditt foto ser jeg et nøkkelbånd med navnet "Jesus" vevet inn. Det likte jeg godt, for det får meg til å tenke på oppgaven Jesus betrodde Peter.
Lykke til med dine mange nøkkeloppgaver.

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg har netop været "runden" efter brillerne. Endnu er det ikke som hos min farfar, der var kendt for, at rende rundt med brillerne siddende i panden, mens han ledte febrilsk efter dem i hele lejligheden. Ja, nøglemagten - der følger jo ansvar med, og jeg vil gerne have overblik over den del, jeg tror er min, som fx. hvor nøglerne nu er. Tak David!