Saturday, January 17, 2009

Sokke-yngel

Store-oprydnings-dag i vasketøjet. Der stryges og sorteres. På et tidspunkt afleverede jeg bunken med enlige sokker og strømper på spisebordet, og bad resten af husets beboere om at tage en tørn med at finde makkere. Det gav ikke noget stort resultat. Nu har vi besluttet at udskrive en konkurrence:
GÆT HVOR MANGE ENLIGE SOKKER OG STRØMPER VI HAR LIGGENDE PÅ BORDET?
På Marias foranledning er præmien lidt bedre end sidst, da Thomas R. vandt en gåtur til Skagen.
Jeg er ganske sikker på at min gamle teori om, at materielle sager som sokker og bøger ejer en uudforsket evne til at formere sig. Ligger de for tæt sammen i længere tid, vil de i al ubemærkethed blive til flere!!! Måske ser vi her et bevis på "ukønnet formering" i sokkeskuffen?
Posted by Picasa

4 comments:

Stine Barselsfeber said...

Jeg er en husstand på en person - ingen at dele vasketøjet med, og alligevel har jeg en bunke der vist fint kan modsvare jeres, den fylder efterhånden halvdelen af min sokke-kurv, måske man bare skulle smidde dem ud - men i min naivitet tror jeg at der en dag findes en livsledsager til hver af dem

Anne Thompson said...

Min Gammel Testamente lærer i England havde en teori om at der i flyttebiler og vaskemaskiner findes adgang til en dimension ikke kendt af mennesker. Her igennem har ting som flyttekasser og sokker adgang, hvorfor nogle til tider udforklarligt forsvinder.
En meget spændende forklaring. Men jeg synes nu og din med ukønnetformering helt klart er et bud værd!

Lina Gaarde said...

Hos os bliver der bare færre - og de vokser hele tiden nedad. Alle strømper er for små, og/eller mangler en makker. Ligegyldigt hvor mange strømper jeg køber. Og jeg ved, at det altid er de nyeste (og dyreste) der forsvinder først - uden undtagelse! Dem med hullerne bliver ALDRIG væk.

Tro Håb og Kærlighed said...

ja, der er et eller andet mystisk ved det hele. Som min mor ville ha sagt det:Selvfølgellig er den anden strømpe ikke væk. Den kan jo ikke gå selv"? Hmmm er vi nu helt sikre på det?