Wednesday, January 28, 2009

Vejen til Himmelen?

Onsdag er min Aalborg/ActA dag. I dag har jeg været i byen fra morgenstunden, idet jeg har haft gæster. 14 præster fra de mange forskellige kirker i byen var samlet til kaffe og et kort program. Jeg er med i det der hedder præste-fællesskabet. Ikke at forveksle med præste-netværket, som mødes oftere og tager forskellige initiativer i fællesskab. Der er et stort overlap mellem de to grupper. I fællesskabet mødes man en gang om måneden. Jeg er glad for igen at være med i en fælleskirkelig præste-samling. Det har jeg savnet - de sidste 20 år faktisk.
Jeg er nu hjemme igen og kan ikke være med i ActA i aften, da vi har Børnekirke med 90 til spisning i Strandby. På hjemvejen blev jeg stoppet af dette syn:
Når Limfjordsbroen er oppe, ser det ud, som om vejen fortsætter lige op i Himmelen. Og det er vel også sådan det er:
"Foran mig er en vej, jeg ikke kender .... Men et jeg ved, mit liv er i Guds hænder, og Gud er evig kærlighed"
Posted by Picasa

No comments: