Wednesday, February 25, 2009

En ven

Jeg har ingen venner på Facebook - (endnu!) Men jeg har en ven. Et dyrebart venskab, som endda kun er nogle år gammelt. Som præste-barn har jeg flyttet en del og boet 7 steder de første 23 år af mit liv. Mine venner har derfor næsten udelukkende været mennesker fra den kirke, jeg tilhører. I gennem arbejdet som skolebestyrelses-formand har jeg mødt Susanne, som var formand for en anden skole-bestyrelse. Vi fandt hurtigt ud af, at vi har mange andre fælles interesser end skolen. Hvilket er heldigt, da vores yngste børn nu er færdige med Folkeskolen, så vi ikke kunne blive ved med at mødes på den måde. Susanne og hendes dejlige familie er baptister. Det ligner, men er alligevel en anden kirke. At beskrive venskab er ikke let, men her er et forsøg :
"Det gode venskab gennemstrømmes af lykke. Her føler vennerne sig inspireret, engageret og styrket af hinanden. Når de er sammen ophører tiden med at eksistere, det trivielle blegner, og verden bliver et eventyr."
Fra bogen "Venskab" af Helge Svare, Boedals forlag. En bog jeg har fået af min ven Susanne
Posted by Picasa

1 comment:

Anne Thompson said...

Se dét var jo en god beskrivelse! Sådan en ven har jeg også.Og du har ret; det er dyrebart.