Tuesday, August 4, 2009

Med åbne øjne


På aftenens løbetur havde jeg pludselig fornemmelsen af, at nogen kiggede på mig. Jeg standsede op - og ganske rigtigt: der stod en ung hjort i krattet og så intenst på mig. Jeg stod ligeså stille. Længe. Så gik hjorten videre, og ind på scenen kom dens mor. Jeg stod stadig stille - indtil mor hjort begyndte at græsse og gik videre. Jeg har før oplevet at blive set af dyr - en ræv eller hjort. Det er en speciel oplevelse. Sjovt at tænke på alle de dyr, der ser mig, og som jeg ikke opdager.
Billedet er naturligvis ikke fra i aftes. Det er taget tidligere på året i Bangsbo skoven.

5 comments:

INput said...

Vilken fint inlägg du har. Fascinerande att tänka på alla (både människor och djur) som iakttar oss. Ibland önskar jag ha iakttagarens ögon för att se mig själv utifrån.

Madame said...

Det lyder som den dejligste oplevelse!
Jeg havde besøg af tre rådyrunger i vores have i går aftes - de er meget sky og må ikke kunne se mig, ellers løber de væk i en fart.
Fantastisk smukt billede du har taget!

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, det er spændende at tænke på, hvor tæt de "vilde" dyr egentllig er på os.

Hr. og Fru Danmark said...

Mens vi har været væk på sommerkirke er marken overfor huset blevet slået og vi har nu rig mulighed for at følge med i dyrelivet på marken.
Søndag morgen ved 5-tiden, så jeg en stor flot rød ræv løbe stille og roligt rundt på marken med snuden i jorden - sikkert for at finde en lille mus til morgenmad. Det var så fint, at jeg blev nødt til at vække Peter, så han også kunne se. Heldigvis blev han ikke sur :)

Tro Håb og Kærlighed said...

Malika; det kunne da lige mangle, at han blev sur. Jeg har også vækket familien for at vise dem måneformørkelser (der er en delvis på torsdag)og slæbt børnene ud i haven for at se stjernebilleder eller pindsvin. Så må nattesøvnen vige :-) Hvor hyggeligt med jeres nabomark.