Sunday, September 20, 2009

Kærlig opmærksomhed

Det blev to dejlige dage i Skovhuset. Det nye - dyre - stråtag er så flot og forhåbentlig tæt de næste mange år. Huset er lidt over 20 år gammelt og meget fint til sit formål. Vi var 10 i alt, heraf var vi 3 som lavede mad og stod for programmet.
På sommerens arbejdsretræter er der blevet malet og ordnet have, brænde er stakket og alt er fint, enkelt og opfylder sit formål - at skabe den bedste ramme om dage i den gode stilhed, der er et redskab for at kunne skabe indre ro og opmærksomhed.

En del af tiden tilbringer vi i det lille kapel, hvor alterbilledet er et vindue fra loft til gulv vendt mod skovens slanke træer. Der er et værelse til hver, og det, at flytte ind, tage rummet i besiddelse og låse sin dør, giver frihed og rum til at arbejde med sig selv og livet med den Gud, der altid venter.
Posted by Picasa

7 comments:

Madame said...

Hvor er der dog smukt, Charlotte! Dejligt at høre, at I har haft en god weekend med jeres arbejdsretreat. Jeg tror, at mange mennesker kunne trænge til lidt ro i en hektisk hverdag - fx på denne måde.

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg var desværre ikke selv med, da de havde arbejdsretræte. Vore to dage var kun med "indre" arbejde :-) Men det er jo en forudsætning, at der ind imellem tages fat, så huset kan være i god stand.

Lene said...

Det lyder som en god weekend :-)

Charlotte, tager du af og til ud til andre frikirker og prædiker, f.eks Missionsforbundet i Vadum?

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg synes altid, det er en berigelse at være i andre sammenhænge, end der, hvor jeg hører hjemme. Jeg er med i flere fælleskirkelige ting, tidsskriftet Levende Vand, de næste Kirkedage i Viborg, Skovhuset og hvor jeg ellers bliver inviteret.

Lene said...

Det er fordi jeg lige pludselig synes du ligner den præst man havde inviteret til min søns kirke :-)

Stine Jannerup Frank said...

Jeg glæder mig allerede til stilhedsretræte i foråret.

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, Stine - jeg glæder mig også til næste retræte. Til lykke med din lille Maria - håber hele familien har det godt!