Monday, November 30, 2009

1. søndag i advent

Jeg har været i Esbjerg og besøgt Café Qvindfolks "lillesøster" - deres café er nemlig kommet til verden inspireret af vores café i Strandby, som jo er blevet til bl.a. inspireret af Café Mandfred i Øster Vrå Frikirke.


Vi var 15 kvinder, der spiste dejlig mad og delte fællesskab. Aftenens indlæg var min fortælling om Camino-vandringen i maj i år sammen med min søster (se evt tidligere blog indlæg fra maj). En af deres to præster er Anne Thompson/Vand til vin. Det var dejligt, både at være i Esbjerg og at besøge Anne og Duncan, der bor i Vejle.
Så har jeg været i Skovhuset, hvor jeg for første gange skulle være praktisk vært og lave maden. Det havde jeg glædet mig meget til. Desværre blev jeg syg, så ud over at gøre, hvad jeg havde lovet, blev det ikke til meget retræte. Jeg kom ikke uden for døren og fik ingen billeder taget. - Heldigvis kom jeg godt hjem og har idag fejret en dejllig 1. søndag i advent med de to yngste børn hjemme - først i kirken, så med en travetur til forældregraven, hjem til adventskrans, julethe, avisen og Händels Messias og som afslutning dejlig mad og hyggelig aften oppe på bakken hos Susanne og hendes familie. Håber du har haft en god advents-søndag!




2 comments:

Lene said...

Sikke meget du nåede i weekenden, og øv at du blev syg, håber du har det bedre nu.

Tak for det sidste billede, jeg har nemlig den stage stående fremme altid, men i år har jeg ikke fået lavet en adventskrans, så du gav mig lige en ide :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak - jeg har det meget bedre - det tager som regel "kun" et døgn.
Ja, det skulle gå lidt hurtigt med adventskransen i år - det fungerer fint sådan!