Saturday, November 21, 2009

I now declare this bazar open!

Inge og Margit har gang i børne-tombolaen. Spejdernes julebazar bliver afviklet denne eftermiddag. Kl. 13:30 synger Børnekoret, hvorefter den røde silkesnor, som holder en gammel vandrestøvle, klippes, og dermed er bazaren åben: I år havde jeg fået æren at klippe! Det myldrer med mennesker - en del af dem i grønne uniformer. Der er tombola og blocher og kalenderlys og engle (og en enklet nisse), og adventskranse og amerikans lotteri -
-og så er der kaffebord med desserter, lagkager, klejner og kager.
Albert havde en dejlig dag - han vandt en pixi-bog i børnetombolaen. Hans mor er vist også glad - hun er leder af spejderne i Strandby - og de kan sagtens bruge flere penge til alt det, de har gang i!
Posted by Picasa

4 comments:

Madame said...

Det lyder både sjovt og meget hyggeligt! Jeg så i vores lokalavis, at der nu også er julebazar flere steder her ved Hundested - det vil jeg meget gerne opleve.
God søndag til dig!

Lene said...

sikke et tillidsfuldt erhverv du har fået. Sådan en dag sætter gang i julerierne :-)

David Kvebæk said...

Det fantastiske ved denne julemessen er de grønnkledde og de unge menneskene som stiller opp.
Å gevinsten? Hos oss i Lillestrøm ble messen avsluttet i går med en gevinst på 90.000,-. takket være en strålende innsats av de eldre.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - julebazar er en del af min opdragelse - det er så hyggeligt!
Lene - jeg følte mig også meget betydningsfuld:-)
Åh, David - I er for seje! Vi fik 53.000 kr ind på 2 1/2 time!