Thursday, April 22, 2010

B for BØRN!


Bøn - var min første indskydelse til bogstav B. Der var ikke umiddelbart så mange billeder at tage af, derfor faldt valget på B for BØRN.
"I skal lade børnene komme hen til mig. Det må I ikke forhindre dem i, for Guds rige er til for sådan nogen som dem. Husk at hvis man ikke tager imod Guds rige på samme måde som et barn, så kommer man slet ikke ind i det." Så trak han børnene ind til sig og lagde sine hænder på dem og velsignede dem. Sådan skriver Markus i følge "Den Nye Aftale", som er den nyeste danske oversættelse af Det Nye Testamente.
I Metodistkirken forpligter både forældre og menighed sig ved barnets dåb. Vi lover hinanden at opdrage og oplære barnet i den kristne tro, så det selv får mulighed for at tage stilling. Det er en fælles opgave. Som menighed udfører vi vores del ved at have mange former for aktiviteter for børn - legestue for de mindste, eller Børn & Brunch, vi har Børnekor, Dansegruppe, Spejdere og klub. I 3. klasse underviser dem i Klub 3.




Fastelavn, jul og påske er store børne-anledninger, ligesom den årlige Dåbsklub-gudstjeneste



Mange voksne sætter pris på Børne-gudstjenesterne - der sker lidt mere, og af og til gør det vel heller ikke noget, at budskabet er helt enkelt og let forståeligt. Vi skal ikke være barnlige - men vi er alle Guds børn, Han er vor far og vi er hinandens søskende!Tekstfarve

18 comments:

TorAa said...

Det viktigste er at barna er lykkelige og trygge.
Og her ser de virkelig ut til å ha det herlig

Madame said...

Sikke et dejligt indlæg, Charlotte, og med de allersmukkeste billeder! Ja, børn var et ord, der slet ikke var faldet mig ind i dag - men det er jo så ligetil :-)

Maria said...

Barnen ser ut att trivas:)
Ha en fin dag!

Maria G said...

Härliga bilder på barnen! Barn är härliga!
Trevlig helg!

Tro Håb og Kærlighed said...

TorAa - ja, barndommen er så kort en tid - og så uendelug vigtig for resten af livet.

Tro Håb og Kærlighed said...

Maria - det tror jeg også, de gør
:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - til gengæld har dit Bibliotek også en stor plads i mit liv!

Tro Håb og Kærlighed said...

Maria G - Tak, og det samme!

Daniela said...

Härliga bilder, barn sprider så mycket glädje, längtar tills man får egna små knoddar :)

Miriam Elisabeth ツ said...

flotte bilder :) viktig oppgave det!

Tro Håb og Kærlighed said...

Daniela - ja børn beriger livet. Jeg er begyndt at glæde mig til børnebørn!

Tro Håb og Kærlighed said...

Mia/N - ja, børn er det vigtigste vi har!

Henny said...

Ja, børn er skønne. Og det er nødvendigt at give dem gode oplevelser i barndommen, så de har noget at stå imod med.

Tro Håb og Kærlighed said...

Henny - det er sandt!

Petunia said...

Barn er den store gleden i livet enten det er sine egne eller tantebarn.
Ingenting er så deilig som når minstemann kommer krypende inntl meg, legger armene rundt halsen og gir en klem. Han er 11 år nå og om kort tid, så blir dette bare minner. Da er nok mamma helt ute!!!

Anonymous said...

Herlige bilder av lykkelige barn. Det verset du siterer kjenner jeg godt! Det var min oppgave å lese det under gudstjenesten når jeg var konfirmant.Jeg grudde meg veldig og var livredd for å glemme teksten, så jeg pugget og pugget. Har aldri glemt det verset i etterkant.

Tro Håb og Kærlighed said...

Petunia - det er sandt - børn er en gave. Jeg har hørt bedsteforældre sige, at børnebørn er livets dessert! Glæder mig!

Tro Håb og Kærlighed said...

qehenne - det er da et dejligt konfirmationsvers:-)