Tuesday, April 13, 2010

Min mand - rederen!

Familien er nu i besiddelse af to stk. havgående fartøj. Foruden den gamle 3-personers kajak, som vi har haft i 28 år, har husbond investeret i en rigtig ro-båd. Den første af slagsen købte han for sine konfirmationspenge. Den havde han glæde af i flere år. På et tidspunkt solgt han den, men nu er det igen tid til ro-båd.
Hunden har svært ved at fatte, hvad der foregår, når han kommer ind til os på land - men den bliver meget begejstret, når det går op for den, at det er ham!
Jeg har mumlet lidt om, at jeg ønsker mig en lille motor.
Posted by Picasa

6 comments:

Madame said...

Det lyder vel nok dejligt, at I har både robåd og kajak! At sejle rundt på vandet er noget af det mest afslappende, jeg ved - vi havde kano, da jeg var barn.
God dag til dig, Charlotte!

Lene said...

ro, ro, ro din båd, tag din åre fat, vuggeli, vuggeli, vuggeli, vug, over Kattegat (frit efter hukommelsen) Du bliver da så bomstærk, hvis du griber fat i åren, Charlotte :-)

David Kvebæk said...

Tenk hvor deilig dere bor. Bare noen skritt fra hjemmet og så er dere der havet beynner. Jeg er vokst opp med robåt og har alltid elsket å ro, men det gikk mange år før vi skaffet oss vår første båt, som også var en seilebåt med storseil og fokk, og dertil hadde en langstammet liten påhengsmotor. Men seiling på innsjøer kan aldri kommme opp mot seiling på åpne havet, det utenfor hagegjerdet deres. Selv om siste båttur var svært besværlig, skulle jeg gjerne prøve en gang til. Lykkelige mennesker.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Jørgen har meget, næsten daglig glæde af årer og pagaj. Jeg går oftest langs vandet, men i robåden skal jeg med. Glæder mig!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - nemlig:-) Til Hirsholmene skal vi ihvertfald!

Tro Håb og Kærlighed said...

David - det er skønt at bo ved havet. Jeg håber ikke, jeg behøver at flytte væk fra vandet. Vi er taknemmelige!