Thursday, May 27, 2010

GUITAR

G betyder GUITAR i mit alfabet. Min guitar-engel er en amerikansk glasmosaik, og for mig er den helt naturlig. Mit mellemste barn har spillet guitar næsten hele livet. Som lille stod han med en grydeske og efterlignede omhyggeligt sin far, der spillede på sin western-guitar. Så snart hans fingre var lange nok, begyndte han at spille for alvor, med sin far som lærer. Derefter blev det musikskole, MGK og nu rytmisk konservatorium. Han spiller helst melodisk rock.
Her er Thomas sammen med en god gammel spille-ven, Lars. De spiller band, men ofte spiller Thomas i kirken sammen med flyglet men også sammen med orglet
En kristen musiker sagde engang: Hvorfor skal Den Onde have al den gode musik? - Næh, der findes ingen instrumenter, der ikke kan bruges til Guds ære - og en el-guitar kan lyde himmelsk!
Posted by Picasa

25 comments:

Living next to me said...

en uvanlig engel..men flott. Gitar er bra løst..

Maria G said...

Jag gillar musik med mycket gitarr i. Älskar gitarrsolo.
Spelade själv gitarr när jag var yngre och tyckte det var jättekul.
Jättefint inlägg med fina bilder!
Trevlig helg!

Tro Håb og Kærlighed said...

Living next to me: Ja, den er ikke helt almindelig:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Maria G: En guitarsolo kan være noget af det smukkeste!

Lene said...

Musik til Herren kan komme i mange varianter. Jeg bliver så glad, når jeg ser, hvordan de unge formår at kunne fastholde deres tro og alligevel være en del af livet udenfor kirken uden at blive dømt som en falden engel.
Din søn har også en god stemme, som jeg husker det :-)

Madame said...

Ja, en el-guitar kan lyde himmelsk, det er så sandt! Hvor er det dejligt, at din søn har fået glæden ved at spille efter sin far.

Og glasmosaikken er usædvanlig smuk :-)

Anonymous said...

Härligt inlägg med fina bilder :))
Mvh Halina

Tro Håb og Kærlighed said...
This comment has been removed by the author.
Petunia said...

Herlig mosaikk!!
Jeg skulle likt å kunne spille gitar, men å kunne synge vakkert... det kan jeg bare drømme om:)

TorAa said...

Jeg er helt enig med det siste citat:
Her i Norge var gitar bannlyst i dype religiøse kretser inntil nylig.
Noe så bakstreversk.

Henny said...

Det var en meget interessant glasmosaik. Man forventer jo ligesom ikke at se moderne objekter i glasmosaikker, men hvorfor egentlig ikke? Jeg har i øvrigt også spillet guitar, det var dog klassisk, men jeg drev det ikke til Segovias niveau, eller bare noget der lignede, så efter 8 års musikskole stoppede jeg.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg er sikker på, at Gud ønsker vi skal ære ham, med det vi er bedst til, og ikke på en bestemt måde:-)Det med sangen har vi først opdaget for nylig:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - i USA kan kirkekunst godt være nutidig. Det giver af og til sjove udslag, på National Cathedral i Washington DC er der en figur på taget, som er taget fra Star Wars:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Sommertid - sax er virkelig også et himmelsk instrument!

Tro Håb og Kærlighed said...

Halina - tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Petunia - i vores børnekor synger de en oprindelig norsk sang, hvor omkvædet lyder: Alle synger li' så godt som andre!

Tro Håb og Kærlighed said...

TorAa - når man fx ser naturens mangfoldighed er det svært at tro, at Gud er snævertsynet eller ensporet, så mon ikke han holder af alle instrumenter?

Tro Håb og Kærlighed said...

Henny - der skal øves meget, hvis man vil være virkelig go'! Men mindre kan jo også være til glæde:-)

David Kvebæk said...

Flott glassmosaikk. Vi har, som du husker et glassmosaikk bilde i spisestuen- "Gloria in exelcis Deo". Nå ble jeg ispirert til å få montert ett til. Det kunnne gjærne vært en engel med gitar, eller en fiolin, men kanskje hadde det vært naturligst med en tompet? Jeg mener det var vår kirkefar som uttalte dette om den gode musikken og djevelen. De var særdeles musikkinterresserte i famiien Wesley. Lykkelig er den som kan spille et instrument.

Moonbeams said...

Det første bildet får meg til å tenke på en låt av Meat Loaf: And the angels had guitars even before thay had wings som jeg faktisk hørte på i dag da jeg satt i bilen :)

Ha en fin helg :)

Tro Håb og Kærlighed said...

David - jeg husker jeres glasmosaik1 Englen er fra "Foundry", United Methodiste Church i Washington DC, kirken, hvor vi bl.a. har været til gudstjeneste med præsident Clinton.

Tro Håb og Kærlighed said...

Moon beam - tak for den sang:-) Den kendte jeg ikke - det var en fin hilsen!

Melusine said...

Så flott om gitar! Min eldste sønn begynte å spille klassisk gitar for ett år siden og ønsket seg så en elektrisk som han fikk til bursdagen i april. Nå hører vi Metallica dagen lang, og ja; en el-gitar kan lyde himmelsk :)

cai said...

Bra tolkning!
Kolla in min nya hemsida www.weekdayphotos.com för nya foto utmaningar :)

ha en skön söndag

Charlotta said...

Ett mångsidigt instrument, gitarren. Trevlig tolkning på G, musik är oumbärligt i livet.