Sunday, May 9, 2010

Mors dag!

Anden søndag i maj er mors dag. Mange tror, det er noget blomsterhandlerne har fundet på. det er ikke tilfældet. Faktisk var det en amerikansk metodist, der ønskede, at vi skulle markere moderskabet en dag om året i vore kirker. Selvfølgelig er det mors dag hver dag, men det er fint tænkt, at vi også i kirken glæder os over og takker for vore mødre. Kirken er også vores mor! I dag tog vi 10 nye medlemmer ind, de yngste var de nyligt konfirmere unge, så var der en ung familie og den ældste er et menneske sidst i 70'erne. Alle bekræftede deres kristne tro, og villighed til at høre til i metodistkirken. Derudover skrev vi 6 børn og voksne på medlemslisten, som det vi kalder "døbte medlemmer" I søndagsskolen laver de blomsterbuketter til deres mødre. Min kollega, Louise har fire piger, så hun får mange blomster!
Senere på dagen får jeg besøg af min ældste og hans kæreste, der sikkert er ganske træt - hun har nemlig en af årets aller travleste arbejdsdage i blomsterbutikken. En af buketterne var til mig! Fra min søde datter i København. Tak pige!
Den øverste buket kom sidst. Den var fra ældste søn, også bundet af kæresten! Mellemste ringede - åh de dejlige mennesker. Mors dag er nu ikke det værste!


3 comments:

Anne Thompson said...

Fra England er jeg også vant til at mors dag hører til i kirken, og at børnene laver buketter til deres mødre. Og ikke mindst at dagen (også) der handler om at kirken er vores mor. Men at det var en metodist, der kom med idéen til dagen var jeg ikke klar over.

Madame said...

Det var spændende at læse om baggrunden for 'mors dag' - det var jeg slet ikke klar over. Det er en smuk tradition, når jeg nu pludselig forstår baggrunden ...

Lene said...

Dejligt med sådan en overraskelse.
ha en god morsdagsaften :-)