Tuesday, June 29, 2010

I dag er det Pouls fødselsdag!

I dag er det svigerfars fødselsdag. Han fylder 84. Her sidder han sammen med sin lillesøster Inger. Vejret var til havefest, som det oftest har været det på denne dato. I følge den katolske helgen-kalender er det dagen hvor apostlene Peter og Paulus mindes og fejres. Min svigerfar har to navne, han hedder Poul , som er den danske variant af Paulus og hans bror hed Villy Peter. Men jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen i familien, som har tænkt over det med helgen-kalenderen, da de to sønner fik navne. De Bibelske navne derimod, dem har vi mange af i børnebørnenes og oldebørnenes rækker: Rebecca, Peter, Johannes, Jonas, Thomas, Philip, Andreas, Alexandra - som også hedder Sara - Jacob, Maria, Lukas, Sara, Esther og Elias.

5 comments:

Lene said...

Hjertelig tillykke med svigerfar, håber skybruddet gik udenom jer. Her ødelagde det lige en dags arbejde, så landmanden må starte forfra igen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak, vejret var ikke så slemt, da det nåede op til os - træls for landmanden!

Madame said...

Tillykke med din svigerfar, Charlotte! Det er flot at se så mange bibelske navne I har i jeres familie! Mange af navnene er jo også meget moderne, men det er anden sag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak - mht. navnene, så synes vi også, det er kønne navne!

David Kvebæk said...

Ja, slik ser han ut nå - din svigerfar. Da jeg møtte ham, jeg tror det var 1956, var han en mann med sort hår og like sort skjegg som fylte hele hans ansikte. Åpnet han øverste knapp i skjorta så vi jo klart at hårt på brystet var like sort. Han gikk blant oss jyplingene som et riktig mannfolk. At jeg kom fra et mekanisk verksted var interessant inntil Poul kom. Han kom fra havet, fra båten og fiske, som krevde sin mann. Vi ble svært glad i denne lavmælte, godslige Mannen, fiskeren fra Strandby. Jeg savner ham. Vårt yngste oldebarn heter Peter. Han er ennå ikke døpt.