Sunday, August 15, 2010

Et helligt rum i mit indre

Måske har du været heldig at se BBC-serien "Fyrre dage i kloster". Den bliver genudsendt på SVT2 søndag kl. 18 for tiden. 5 meget forskellige mænd flytter ind i et benediktinerkloster i 40 dage. De følger alle tidebønner og gudstjenester og har samtale med en personlig vejleder foruden gruppe-samtaler. Det er forbløffende at følge, hvordan klosterlivet og munkenes godhed bløder og op og baner vej for mændenes indre liv og erfaring af Gud.
Abbed Christopher Jamison har efterfølgende skrevet en bog, der kan inspirere andre mennesker til at søge hjælp i Benedikts regel. I Strandby metodistkirke danner vi en læsekreds om bogen fra september til maj. Vi mødes en aften måneden til samtale om det læste. Første gang mandag d. 6. september. Ses vi?

4 comments:

Madame said...

Det lyder så spændende, Charlotte - både tv-udsendelsen og jeres læsekreds!

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg glæder mig til at dele bogen med andre. Og TV-udsendelsen kalder tårer frem. De er så seje, både munkene og deres gæster.

Lene said...

Jeg gad godt dele den bog med dig og andre, men jeg er først færdig med diplom efter efterårsferien og så håber jeg på et nyt modul i foråret, så jeg må nok hellere droppe den drøm :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Det kunne ellers være så dejligt! Men studierne er vigtige - det er jeg helt med på, og alt godt med dem!