Sunday, October 31, 2010

Åndens frugt er selvbeherskelse!

I dag sluttede vi gennemgangen af Åndens 9 frugter med SELVBEHERSKELSE. For længe siden havde Louise og jeg aftalt med Rasmus, der dette år er ansat som medarbejder i menigheden, at han som en del af gudstjenesten skulle gå på line for os. Han kunne selvfølgelig i forvejen, men det er denne sommer, han er begyndt at gå på line. Da vi var kommet et stykke ind i gudstjenesten, inviterede jeg børnene og alle andre til at gå med ud i parken uden for kirken. Der havde Rasmus spændt sin line ud og vandrede frejdigt frem og tilbage. Han blev både beundret og klappet ad, inden vi gik ind og fortsatte gudstjenesten.
Et andet element i dag var denne bøn fra "Væven" af Martin Lönnebo:
Gud - må jeg ønske noget?
Naturligvis må du det, mit barn, svarer Gud
Må jeg ønske noget kostbart?
Selvfølgelig, svarer Gud, jeg giver helst kostbare gaver
Må jeg ønske noget umuligt?
Hvad skulle være umuligt for mig, svarer Gud tålmodigt
Så vil jeg ønske alle disse 9 Åndens frugter:KÆRLIGHED, GLÆDE FRED, TÅLMODIGHED, VENLIGHED, GODHED, TROFASTHED, MILDHED og SELVBEHERSKELSE

4 comments:

Anne Thompson said...

Hvor er det sejt at Rasmus kan gå på line!! Jeg snupper bønnen med det samme :-) Hvad var det I ikke havde prøvet før?

Tro Håb og Kærlighed said...

Vi har ikke prøvet at have et indslag, hvor nogen går på line midt i gudstjenesten:-)

Anne Thompson said...

Jeg tænkte nok, det måtte være det. For I har jo været udenfor flere gange. Mon ikke det er de færreste, der har haft line-gang som et indslag i en gudstjeneste?!

Tro Håb og Kærlighed said...

Egentlig ville han have gået på line inde i kirken, men det turde vi ikke!