Sunday, October 10, 2010

Store byer - og små

Det er så hyggeligt, at datterbarnet bor i Kbh. og er så glad for det. Selv boede jeg "bag voldene" de sidste 3 år, til jeg var i hendes alder. Jeg længes aldrig til storbyen og faldt forbløffende hurtigt til i den lille by, hvor vi har boet de sidste 22 år. Men jeg forstår godt, at storbyen er spændende for et ungt menneske. Måske særligt, når man er vokset op i en lille by, som den vores familie bor i! Selv nød jeg studenterlivet i Göteborg - en by der stadig står mit hjerte nær. Men Kbh. er nu også ok i mindre doser!

5 comments:

Lene said...

Og så er det jo spændende om de unge mennesker vælger at flytte ud fra storbyen eller bliver hængende der :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja:-) håber vi ikke, de kommer hjemad igen?

Madame said...

Unge mennesker skal vist gerne prøve, hvordan det er at bo i storbyens puls.
Nu siger jeg som dig, Charlotte, at jeg ikke længes efter byen, selv om det er hyggeligt at komme på besøg.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, hver ting til sin tid. Og nu er vi vel hjemme igen!

Magnificat said...

København er fantastisk. En rigtig ungdoms og studie-by. Men er også meget lykkelig over at jeg kan komme hjem i faste rammer til den ægte vilde natur og ens tætteste familie. Kys datterbarnet