Monday, November 22, 2010

Gospelkoret Kefas fejrer de første 35 år!




Der er mange gospelkor i Danmark. Et af de ældste er Kefas, som har eksisteret uafbrudt i 35 år. Jeg var med i den allerførste begyndelse, da det var et rytmisk kor for unge mennesker, hvor vi sang "negro-spirituals", og aldrig havde hørt at den sorte gospel-musik havde udviklet sig til det vi nu kender i ganske avancerede udgaver. Efter jeg flyttede fra København, har jeg fulgt koret på afstand og bl.a. haft kontakt i forbindelse med Copenhagen Gospel Festival, som koret er medarrangør af gennem mange år.
Kefas har haft forskellige dirigenter og mange sangere er kommet og gået. Flere er gået videre med deres egne gospel-projekter. Igennem alle årene har den samme mand siddet bag klaveret og været utrættelig i engagementet - Peter Steinvig! Søndag aften var vi til jubilæumskoncert. Nu med datterbarnet som Kefas-sanger! Det var stort! Til lykke og alt godt i årene der ligger foran jer.

3 comments:

Madame said...

Hvor er det spændende, at din datter nu synger med i det kor, som du selv har sunget i! Der er ikke noget så dejligt som gospelmusik - der er en livsglæde uden lige. Har selv lige lyttet til Mahalia Jackson ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - sang er kilde til stor glæde. Og gospelsang er sandelig dejligt! Mahalia Jackson er noget særligt!

Lene said...

Tænk jeg syntes, jeg havde kommenteret.
Hvor må det være stort at se det kor, du selv har set starten af, vokse sig til et gospelkor og så med din datter på forreste linje. Skønt :-)