Sunday, December 26, 2010

2. juledag er fødselsdag

Dagen efter at vi har fejret Kristi fødselsdag, har vi en anden vigtig fest i familien. Thomas, vores midterbarn fylder år. Dagen bliver fejret med dejlig mad og hele den store familie. I år var de tre yngste Ludvig, Mirjam og William. De er alle tre skønne unger; Mirjam er ældst, Ludvig er størst og William er den sødeste lille grandfætter. Det er så hyggeligt, at der er mennesker i alle aldre i familien. Dagens ældste er min svigerfar, som er 84. Thomas blev 25, hvilket ikke gik helt upåagtet hen - lidt kanel fik han, men i betragtning af at han er et julebarn, så slap han billigt. Måske fordi hans bedste venner er lidt yngre.
Posted by Picasa

4 comments:

David Kvebæk said...

"Jeg er størst, men hun er eldst", og noen ganger omvendt. Gjett om jeg har hørt det før. Man vil jeg være best på ett eller annet område. Men disse skjønne tre har ennå ikke behov for konkurranse. Til alle mine elleve sier jeg: "Du er favoritten min!" Og det vet de. Så vakkert at dere legger så stor vekt på alle alders grupper. Den eldste i deres flokk var min gode studiekamerat. Fortsatt gledelig julehelg.

Madame said...

Tillykke med din søn, Charlotte! Det lyder vel nok dejligt, at I alle var samlet - ja, så hyggeligt, når der er mennesker i alle aldre, og at I samles!

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak David - jeg skal hilse tilbage fra Poul og Emma! - Den søde Mirjam på billedet er forøvrigt fælles oldebarn for Poul og Eigil!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Tak - ja vi var 22 til fødselsdag, og det er meget hyggeligt at være sammen.