Saturday, December 25, 2010

Juleaften


Træet er bredere end vi har kunnet have det før. Nu er der plads. Og stjernen - det er Rebeccas design! Den er smuk!
 Sidst på aftenen var vi på kirkegården for at se lysene brænde på forældregraven - og på de mange andre oplyste grave på Elling Kirkegård.
 Så gik turen til kirken, hvor de mange lys skulle tændes inden midnatsgudstjenesten. Tidligere på dagen havde jeg julegudstjeneste på plejehjemmet og to gudstjenester om eftermiddagen. Louise og jeg havde gudstjenesterne sammen juleaften, så husbond stod for maden for første gang i mange år. - Jeg har aldrig lavet mad juleaften. Svigermor Emma har lavet mad til os de fleste gange, og ellers har Jørgen. Vi spiser altid kalkun, som da Emmas far leverede dem.

Midnatsgudstjenesten indeholder salmer, læsninger og musikindslag - her er det Maria og Andrea, der synger ved indgangen.

2 comments:

Madame said...

Det var meget smukt at læse om, Charlotte - og stemningsfuldt af se de to piger med stearinlys ved midnatsgudstjenesten.
Hvis min far havde levet, ville vi også være taget på kirkegården. Det var en vigtig del af hans jul, men vi bor for langt fra Lyngby nu.
God 2. juledag til dig!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Kirkegårdsbesøget er blevet en vigtig del af vores juleaften. Vi plejer at tage der op efter midnatsgudstjenesten, men i år nåede vi det inden. Jeg håber, I hygger jer og glæder jer over, at husene er hule:-)