Friday, March 11, 2011

Glæd dig!

Billedet øverst viser husbond, der synger på dagens møde i Brønderslev. Billedet nederst er fra Danske Kirkedage, Kristihimmelfartsdagene 2010. Det viser "udskiftnings-bænken" på Viborg stadion fyldt med præster og andet godtfolk ved åbningsgudstjenesten. Næste gang, der er Danske Kirkedage er Kristihimmelfartsferien 2013. Og det er i Aalborg! Forberedelserne er godt i gang, og i dag var vi samlet 60 mennesker til brainstorm og opstart. For nogen af deltagerne er det helt fra bunden, at lære fænomenet Kirkedag at kende. De første i Danmark blev holdt i Haslev i 1968, og siden har der været Kirkedage hvert 3. år. Jeg har været med mange gange, først med mine forældre og senere sammen med min egen familie. Flere gange har jeg medvirket ved gudstjenester eller workshops. I Viborg var jeg med i pilgrims- og spiritualitets-udvalget. Vi drømte i dag om at komme meget ud over de "almindelige" kirkegængere - ud i byen med events, sang og musik, optog og dans. Kirkedage er som de store messer for livsstil, sundhed og bøger. Bare med en broget mangfoldighed af kristendom og kirke. Meget arbejde ligge forude - men det bliver spændende og godt! Ses vi?

8 comments:

Rasmine said...

Det er slet ikke usandsynligt, at vi ses i Aalborg :-)Hvor mange dage strækker sådan et arrangement sig over?

Madame said...

Det lyder meget spændende, at det kan sammenlignes med de store messer for livsstil, sundhed og bøger! Rigtig god fornøjelse med arbejdet der liger forude!

Anonymous said...

Det kan være, jeg ved det ikke helt endnu. Jeg holder øje med programmet. God søndag til dig :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - vi begynder torsdag aften og slutter med gudstjeneste søndag formiddag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, det bliver spændende!

Tro Håb og Kærlighed said...

intetnyt - jeg linker til hjemmesiden, når den kommer i gang.

Stine Jannerup Frank said...

Selvfølgelig ses vi!

Tro Håb og Kærlighed said...

Stine - selvfølgelig!