Friday, March 18, 2011

Overspringshandlinger

Hvad er der egentlig i vejen med dem - overspringshandlinger? Jeg er et af de underlige mennesker, der har uendeligt svært ved at få en stor opgave fra hånden i god tid. Det er godt, at børn bliver født på deres fødselsdag, ellers havde jeg været gravid med den første endnu. Og han er 28 og far! Men i tiden fra jeg sætter igang for alvor, og til jeg står med det færdige resultat, kan jeg få ganske meget udrettet. Altså ting, der slet ikke var på dagsordenen, da jeg planlagde mit arbejde. I dag var absolut sidste udkald for indberetning til menighedens årlige konference. Den blev færdig kl 22. Men jeg har fx også gjort rent, ryddet op på skrivebordet og i kirken, lavet mad og vasket tøj. Og talt medlems-statistikken sammen. For første gang er vi over 700 børn og voksne medlemmer i Strandby Metodistkirke. En af de yngste har taget dagens foto, tak Freja!
Posted by Picasa

5 comments:

Rasmine said...

Ih, hvor jeg kender det, og du har ret: Det er jo ikke, fordi man ikke er produktiv ;-)

Anonymous said...

Åh, kender jeg ikke det? Og du har ret overspringshandlinger kan være meget effektive - der kan fx blive vasket af bagerst i køkkenskabene :-)

Madame said...

Det er sjovt med overspringshandlinger, de kan være så befriende. Jeg hører nu nok til dem, der altid laver opgaver i god tid, mens husbond venter til allersidste sekund :-) Sikke et dejligt billede Freja har taget!

Fru Olsen said...

Smukt foto.

Synes jeg kender det du beskriver. Og hvor er det egentlig effektivt.

Anne Thompson said...

Jeg har faktisk læst, at overspringshandlinger kan være en vigtig del af processen mod det man egentlig skulle beskæftige sig med. Det var noget med, at hjernen, mens man "springer ove", arbejder så det går hurtigere, når man så går i gang. Så spring endelig videre :-)