Monday, April 4, 2011

Til Afrika, til Afrika

Min svoger Carsten, er foruden at være præst, lærer på Horne efterskole. På skolen gør de meget ud af at rejse ud i verden med eleverne. Carsten er netop nu i Tanzania med en gruppe elever. Læs deres rejsedagbog her. De rejste i lørdags og kommer hjem d. 20. april. De skal gå i skole på lige fod med jævnaldrende, bære skoleuniform og gå  i kirke, dyrke sport og bo på kostskole med de afrikanske elever. Carsten har tidligere været i Nigeria på samme måde, men det er ikke lige stedet at tage hen nu. Jeg synes det er et flot arbejde, de gør lærerne. - Billedet er lånt på google, da jeg ikke selv har billeder fra Afrika - kun papirbilleder fra de år min søster og hendes familie var i Congo bl.a.

4 comments:

Lene said...

Og så fik du mig til at synge :-) Det må virkelig give en oplevelse for livet.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene, god gammel børnesang:-)

Madame said...

Sikke en oplevelse for de unge mennesker at komme ud i verden på den måde!

Ja, den sang er da bare så dejlig :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er fanatstisk for de unge, en oplevelse for livet!