Thursday, September 8, 2011

Krus med eget navn

Da jeg blev døbt for mange år siden, var navnet Charlotte meget gammeldags. Der var ingen af mine jævnaldrende, som hed Charlotte. Da jeg var 5 - 6 år var jeg på en lejr med børn fra København. Da de hørte mit navn syntes de, det var helt fjollet. Jeg blev kaldt "Charlottenlund" og "Charlottenlund Travbane". For dem kunne jeg ligeså godt have heddet Østerport eller Hellerup. Senere i livet opdagede jeg, at der er en by i North Carolina, der hedder Charlotte! Her var min søster forbi en dag. Hun standsede og købte et krus til mig på den lokale Starbucks. Sådan et er der ingen andre i familien, der har. Eller kan få!

Starbucks

10 comments:

Rasmine said...

Det ser ud, som om alle veje fører til Charlotte ;-)

Lene said...

Navne er noget underligt noget, man kan synes at et navn er grimt indtil man møder et smukt menneske med lige netop det navn. Jeg har aldrig syntes at Charlotte var et mærkeligt navn, men nu forbinder jeg det med personlighed, nærvær og varme :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - Ja, det havde jeg ikke set selv!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - nu gør du mig glad, tak!

Madame said...

Det er et skønt krus du har fået - og sjovt at navnet også er en by i North Carolina. Der tror jeg faktisk, jeg var på min tur rundt i USA i tidernes morgen. Jeg synes, dit navn er meget smukt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame, tak. Jeg er glad for både krus og navn.

David Kvebæk said...

Få navn har en mer levende klang enn Charlotte! Jeg var også alene om navnet David, men det ble populært blant vennene for det var jo han som felte Goliat med en stein. Og så var adressen enkel: David, Fetsund, og det holdt i massevis. For meg er Charlotte, Danmark i all sin skjønnhet.

Anonymous said...

Jeg synes det er et smadder fint krus. Og er lidt misundelig! ;o)

Hilsen Charlotte Strand i Vejle.

Tro Håb og Kærlighed said...

David - tak!

Tro Håb og Kærlighed said...

Charlotte - kære navnesøster - hun kunne selvfølgelig godt have købt et til dig også!