Thursday, December 1, 2011

Pakkekalender!

Jeg har pakket mange, mange pakker ind til julekalendere i min tid som mor. De senere år har det været adventsgaver. Et enkelt år faldt der en skrabekalender af til hver af de 3 - det gør vi aldrig mere. Datterbarnet har et år givet mig en pakke-advents-kalender - meget sjovt og dejligt! Ellers har jeg kun fået pakkekalender af min mor i forbindelse med, at hun skulle på en længere rejse. 2 gange husker jeg, en stor brun lerkrukke fyldt med pakker alle ibundet en snor, der hang ud over krukkens kant. Hver dag kunne jeg i vilkårlig rækkefølge trække en pakke. Da alle de små hyggelige pakker var fisket op og pakket ud, så kom min mor hjem igen!

I går fik jeg så en stor guld-pakke - som viste sig at indeholde 24 mindre pakker! I dagens pakke var en bog om venskab - meget sigende for gavegiveren:-) Jeg blev bare så glad, både for min ven og for alt, hvad den pakkekalender står for. Jeg tror, vi må op i dronninge-størrelse: "Af hjertet TAK!"

7 comments:

Kisser Laptern said...

Julepakkekalender fik vi som børn. Mor og faster Ingeborg arbejdede sammen om at finde på de små gaver.
Altid stor succes.

Glædelig december til dig & dine.
Kirsten

Tro Håb og Kærlighed said...

Kisser - det er så hyggeligt med pakkekalender! Og det her var en stor overraskelse.

Lene said...

Sikke en skøn overraskelse, og gaven i dag ser spændende ud. Jeg har aldrig som barn eller ung fået pakkekalender, sidste år fik vi så en pakkekalender af svigerdatteren, det var en dejlig overraskelse :-)
Vores børn fik og får adventspakker, det med 24 pakker kunne jeg slet ikke overskue ;-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - Ja, det er sandt, nu husker jeg, at I fik en pakkekalender af svigerdatteren.
Det bliver let uoverskueligt, med alle de pakker - men i min kalender her, ser det ud som om, der er helt styr på det:-)

Madame said...

Sikke en dejlig gave der var i pakke nummer 1! Og det er en skøn idé, din mor kom på med gaverne, indtil hun kom hjem.
Jeg har lavet pakkekalender til Isabella, og hun blev lykkelig (nemt at finde i Tiger og Søstrene Grene).
Da jeg selv var barn, fik vi små kalendergaver, efter min lillebror var kommet til.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg er sikker på, Isabella bliver lige så glad som mig. Det er så hyggeligt!

Anne Thompson said...

Skønt, Charlotte! Og sikkert også tiltrængt, når man går og bøvler med en forkølelse. Godt med betænksomme venner :-)