Wednesday, January 11, 2012

Bambi til middag

 En dag fik jeg en gave. Jeg var hos en god ven, der spurgte, om jeg ville have et dyr med hjem. Hun havde ikke selv plads i fryseren. Efter en hastig telefonkonsultation med en anden god ven, som er jæger, sagde jeg  mange tak!
 Bambi kom ind i bagage-rummet, jeg kørte hjem, gik ind i huset og spurgte henkastet husbond og mellemsønnen, om de lige ville tømme bilen for mig. - Hvad var deres reaktion? Husbond gik en tur rundt om bilen, chekkede alle skærme og spurgte så: "Hvad har du lavet?" - Altså, her hjembringer man dejlig mad til hjemmet (næsten selv fanget), og straks tror de det værste!
Husbond fik hjælp af jægervennen til at flå og udskære dyret. Den vejede over 20 kg - et fint stort dyr!
Her til aften smagte vi den første gang. Husbond havde kokkereret! Dejlig mad - tak til alle, som har medvirket!

8 comments:

Læsehesten said...

Uh, dyresteg er simpelthen fantastisk. Velbekomme.

Tro Håb og Kærlighed said...

Læsehest - ja, det er rigtigt godt! Nu kommer du i nærheden af ren-kød. Det holder jeg meget af!

Madame said...

Sikke en dejlig gave at få selv om der følger meget arbejde med at flå og skære ud :-) Det var flot, at din mand stod for menuen. Dejligt at høre at han kan lide at kokkerere!

Anne Thompson said...

Mmmmm! Sikke'n fangst!
Og magen til manglende tillid :-) Hvad sagde de, da de så i bagagerummet?

Rasmine said...

Sikke dog en tillid, din mand har til dine evner som chauffør :-D

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, han laver ofte mad - mest til fest.

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det var sådan set efter han havde åbnet bagagerummet, han gik rundt om bilen og så efter skrammer:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det er desværre ikke så længe siden, jeg fældede en stolpe i carporten:-)