Friday, January 27, 2012

Klar til i morgen!

Aftensmaden bestod i prøvesmagning af den russiske rødbedesuppe, som indgår i brunch-bordet til Café Qvindfolk. Det smagte udmærket - i morgen er det endnu bedre. Jeg husker tydeligt første gang, jeg smagte rødbedesuppe. En af mine medstuderende var vegetar, da vi begyndte at læse teologi. Han vidste, hvor de gode vegetar-restauranter lå i både Stockholm og Göteborg, og han kunne lave mad, jeg aldrig havde smagt magen til. Jeg syntes, det var fantastisk. I årene inden jeg blev gift, spiste jeg kun kød, når andre serverede det. Min medstuderende opgav at være vegetar, fordi det ville være en hindring for ham i arbejdet - lidt ligesom hvis en metodistpræst hverken drikker kaffe eller the - det går bare ikke. Undrer det dig? Men vi er ofte inviteret med til runde fødselsdage, konfirmationer, sølv- og guldbryllupper, foruden alle de gange, vi spiser sammen i kirken. Og kaffe er nærmest det tredie sakramente (de to andre "rigtige" er dåb og nadver).
I morgen er der både rødbedesuppe, masser af spændende fiskeretter, oste, kager, brød og salat. Og så skal vi høre Rebecca fortælle om sit arbejde som designer hos Georg Jensen, hvor hun laver Johanne-serien. Jeg glæder mig - det er vi flere der gør. Jeg er færdig med at bage, har løbet en tur i den kolde mørke aften - jeg er klar til i morgen!

2 comments:

Madame said...

Jeg håber I får en dejlig dag i Café Qvindfolk - spændende at skulle høre om arbejdet som designer hos Georg Jensen og om Johanne-serien.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - du kan tro, det blev spændende!