Saturday, March 3, 2012

Maraton i Strandby

 Lige uden for mit vindue har mennesker i dag gennemført et maraton-løb!
se mere her Rico Ejersted, en lokal ildsjæl, der kan få ting til at ske, har arrangeret et karruselløb, hvor man løber den samme rute igen og igen, til man har gennemført et maratonløb, der som bekendt er på 42 km. Man kan naturligvis også løbe ruten færre omgange og fx. løbe en halv-maraton eller "bare" 4,7 km. Men alle følges og alle kommer hele tiden forbi depotet. Bygningen på billedet er en del af Strandby skole, bag den ligger Borger- og kulturhuset og Hallen. Her var start og mål. Fra i morges og til noget over middag løb og løb og løb de i alt 180 deltagere forbi. Selv var jeg en tur i LOOP, gang nr.180 og i går løb jeg helt alene de 6 km til Sønderås udløb og hjem.
Senere i dag skal jeg over i Hallen - men det er til fest. Strandby Fiskeriforening fejrer 100 års jubilæum  og vi er inviteret. Det bliver dejligt!

4 comments:

Madame said...

Hvor er det flot, at du motionerer så målrettet, Charlotte!
Jeg håber, I havde en dejlig fest i går aftes i fiskeriforeningen. Jeg var til et guldbryllup, og der blev også festet :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Vi havde en dejlig fest!
Jeg holder meget af at løbe og loope.

Anne Thompson said...

God idé med karrusel-løb! Og tillykke med 100års jubilæet til byen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - løbet blev en stor succes - 200 deltagere og flere der gennemførte de 42, 2 km! Og tak, det er stort med de 100 år!