Friday, March 16, 2012

Tilbage til barndommen

På DR K viste de til aften filmen Playtime af Jacques Tati
Det er åbenbart en kavalkade af Tatis film, for i sidste uge så jeg "Min onkel" - Mon de også viser "Festlige feriedage", som er min yndlings?
Jeg bliver sendt lige tilbage til mit barndomshjem, hvor Tati var i høj kurs. Begge mine forældre - særligt min far - elskede Tatis gags og kærlige måde at fremstille hverdagens absurditet. Mange af scenerne husker jeg og kommer ofte i tanke om - små sjove detaljer. Her til aften kunne jeg ikke lade være med at bemærke, at Erik Balling må have hentet en hel del fra Tatis univers til Olsenbanden-filmene.

2 comments:

Madame said...

Jeg har helt overset, at DRk viser Tatis film - tak fordi du fortæller! Jeg har også nydt dem for mange år siden, og det kunne være sjovt at se, hvordan de opleves i dag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Scenerne i den nyåbnede og ikke helt færdige danserestaurant er stadig vanvittigt sjove!