Tuesday, April 17, 2012

Hjemme igen!

Tre dage har jeg tilbragt i Skovhuset. Som altid dejlige dage. Dog var jeg syg hele fredagen, men det gik alligevel. Vi var 9 i alt, inklusiv praktisk vært Lene Bræstrup og mig. Lene lavede dejlig mad til os, bagte kager og brød - der var ikke meget kød, sådan kan jeg bedst lide det på retræterne. Skovhuset er så god en ramme om stilheden og det gode fællesskab, Bibellæsningerne som vi giver os tid til at fundere over, bøgerne, malergrejet og tidebønnerne som inddeler dagene for os. Retræte er, at trække sig tilbage fra hverdagen til let sted og en tilstand, hvor der bliver plads og rum, for hvad der nu måtte komme. Det er også en mødeplads for Gud og mennesker. Ingen kan vide på forhånd, hvad og hvordan det bliver, men at Gud vil os, det er jeg aldrig i tvivl om. Stilheden sammen med andre er noget helt specielt. Det er en gave, vi giver til hinanden, og jeg er taknemmelig over igen at have oplevet det!
.

7 comments:

Fru Olsen said...

Det lyder som om I har haft nogle rigtig dejlige dage. Uanset om man tror på Gud eller noget andet, må det være meget, meget velgørende. Det tiltaler mig meget det her med stilhed, at trække sig tilbage eller ind i sig selv.

Tak for ordene på min blog.

Madame said...

Dejligt at læse om din retræte, Charlotte! Jeg håber, du er blevet helt rask igen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Fru Olsen - stilheden er god for alle, det er jeg overbevist om! Og fortsat alt godt med bloggen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg, jeg blev helt rask allerede lørdag.

Lene said...

Tusind tak for en god og veltilrettelagt retræte, og lige netop fredag savnede jeg at kunne sætte ord på, om du havde det godt. Dejligt at du er helt frisk igen :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - selvtak! Det var dejligt at dele det særlige fællesskab igen!
Ja, jeg er helt frisk - og drikker masser af the - hvordan mon det går for dig?

Lene said...

Jeg drikker også te igen :-)