Saturday, December 15, 2012

advents-lørdag

 Vejret er her, som andre steder slået om i tø. Her til formiddag skulle juletræet hentes, hvilket jeg overlod til husbond, da jeg ikke havde det helt godt. Vi er en støre gruppe i familien, som henter træer sammen og bagefter spiser æbleskiver hos os og slutter dagen hos Jørgens faster og kusine med grønlangkål og pakkespil. I år blev det anderledes, vi spiste sammen fredag aften og hentede juletræer lørdag formiddag. Der skulle nemlig også fejres en 5 års fødselsdag på forskud i dag! Vi nåede det hele. - Kl. 17 var der adventsmeditation i et stille kirkerum med levende lys og smukke billeder.
Aftenen er brugt på bagning af leverpostej og småkager - husbond har været i skøjtehallen og William kom forbi et par timer, fordi hans forældre havde travlt med noget, han ikke kunne være med til. - Huset er næsten færdigt pyntet til jul. Juleanden er ny i år - den gamle kunne ikke holde længere, da "Frue", min gravhund ikke kunne lade den være. Hun er ellers ikke slem til at ødelægge ting, men anden var altså for spændende - man er vel en jagthund! Ellers kan anden roligt slå sig ned hos os - vi spiser kalkun juleaften.

2 comments:

Madame said...

Jeg håber du har det bedre nu. Sikke en skøn and!
Hvor har du nået meget - jeg tror, dit døgn må have flere timer end mit :) Men det er en skøn tid herop til jul, og her har vi også pyntet op.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg synes det går i et rimeligt tempo:-)