Saturday, December 29, 2012

Nytårsstatus 12/13

Status over året, der snart er gået!
2012 blev året hvor jeg:
- besøgte Samsø for første gang
- fik min MAC, men ikke blev helt fortrolig med den
- ikke fik set min søster
- genså Rom efter 31 år
- var til Poul Simon koncert, "Graceland" - fødselsdagsgave fra mine dejlige børn
- tabte 14 kilo
- løb mit første - og andet løb med startnummer på maven (tak Rico)
- lod håret gro
- opdage (på facebook!) at min tætteste ven gennem 3 ungdomsår, døde d. 25.maj
- fik en køkkenhave og dyrkede: grønkål, bønner, dild, blegselleri, persille, krydderurter, porrer, og               masser af chili og basilikum i drivhuset
- for første gang har løbet mange kilometer i al slags vejr - året igennem (forklaringen på de 14 kilo)
- fyldte lige så mange år, som det årstal i det 20.- århundrede, jeg er født i
- har været til runde fødselsdage hos venner - (de unge fylder fx 50 for tiden), og til sølvbryllupper
- har delt trosfællesskab og fortrolighed med gode mennesker i smågrupper og samtaler
- så solen stå op Påskemorgen - og modtog den med salmesang!

Det var også året hvor:
- William fyldte 2 år
- den lokale sognepræst sprang ud som frikirkemand
- min folketingskandidat blev minister igen - (Til lykke, Marianne!)
- mellemsønnen blev bachelor - et skridt på vejen på Rytmekons i Aalborg
- William lærte at sige "farmor!"
- min kirke IKKE engang kunne beslutte på højeste plan, at vi er uenige i spørgsmålet om forholdet til homoseksuelle. Men det er vi!
- Obama blev genvalgt (go go go!)
- datterbarnet tog en vigtig beslutning
Der er naturligvis sket meget andet - og mest af alt holder jeg af hverdagen, med husbond, hund, kollega, samarbejde, undervisning, samtaler, forberedelser, møder, meditationer, redaktionsarbejde, besøg og søndage og højtider med gudstjenester og familien omkring mig - som her i juledagene. Og vennerne - på facebook, blog og i den håndgribelige virkelighed.
"Foran mig er en vej, jeg ikke kender,
en sti, hvorom i dag jeg intet ved.
Jeg aner ikke, hvad i morgen hænder,
om dagen bringer kampe eller fred.
Men et jeg ved, mit liv er i Guds hænder,
og Gud er evig kærlighed." nr 319 i Salmer&Sange





7 comments:

Madame said...

Sikke mange skønne hændelser der har været i dit 2012! Tak fordi du deler, Charlotte - det er så flot, at du løber og har tabt 14 kg.
Rigtig godt nyt år!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det har været et dejligt år - og godt at se tilbage på.

Lene said...

Du er sej, Charlotte, og hvor er der sket mange gode ting i 2012. Mon ikke du ser din søster i 2013? Godt nytår til jer :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg håber meget at se min søster her i det nye år - ellers tror jeg, jeg bliver nødt til at gøre et eller andet for at komme over til hende!

Marianne said...

Dejlig status. Godt nytår til dig og dine.

Anonymous said...

Marianne - Tak og lige over!

Anonymous said...

Marianne - Tak og lige over!