Saturday, December 8, 2012

Vinterlørdag

Billedet er fra sidste år - der er ikke helt så meget is endnu. Men jeg tog ikke billeder på dagens tur til Sønder å. Til gengæld gik jeg med mine stave og i følge men mand og hund - dejlig tur.
Lørdagen begyndte med at jeg sov længe, og derefter var til en hyggelig 75 års fødselsdag i menigheden. Kl. 17 var vi en lille flok til advents-meditation i kirken over en Johannes Døber-tekst.
Husbond lavede kogt torsk til aftensmad, hvorefter han hentede mellemsønnen ved bussen og selv kørte en tur i skøjtehal. Jeg bagte brunkager og løb 7 km.
Nu er der ild i brændeovnen og James Bond i tv. Jeg skulle egentlig have været i Skovhuset, men aflyste, da der kun var tre betalende tilmeldt. Desuden så vejret ikke godt ud - megen is og sne vil gøre det umuligt at komme ned og op ad vejen til Skovhuset. Det betyder, at jeg egentlig har fri i morgen søndag. Meget belejliget kan jeg så tage gudstjenesten for en nabo-kollega, som har alvorlig sygdom i familien. Vi beder om helbredelse og alt godt! - Og her sent til aften har vi fået melding om, at det endelig ser ud til at sygdommen er seriøst på retur! Tak!

2 comments:

Madame said...

Det lyder som en dejlig lørdag! Synd at du har måttet aflyse at tage til Skovhuset, men vejret er meget barskt også her i dag, hvor der varsles snestorm og isnende kulde.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jo længere tid der går, jo mere glad bliver jeg for beslutningen om at aflyse!