Saturday, February 9, 2013

Godspell

 Her til aften har vi været til musical. Frederikshavn Gymnasium opførte "Godspell" - det var en stor oplevelse. Nu er det 4 år siden, vi selv havde børn, der medvirkede, både mellemsønnen og datterbarnet har spillet og sunget musical mens de gik på skolen. Vi oplevet meget flot sang og musik fra dygtige unge mennesker - sådan var det også denne aften.
 "Godspell" er fra tiden, da jeg var på alder med de unge, der fremførte den i aften. Jeg har oplevet den som KFUK-spejder på en landslejr engang. Mange af numrene kender jeg, det er dejlig musik. Og så er teksterne genfortællingen af lignelser fra Matthæus og Lukas evangeliet, fortalt med latter ef en flok glade blomsterbørn, Johannes Døber og Jesus. En af de medvirkende var Lise, som er en af vores piger fra kirken, og som der ofte glæder os med sin dejlige stemme.
Forestillingen slutter med en barsk korsfæstelses-scene, hvorefter den døde Jesus bæres ud. Der er ingen opstandelse - men koret synger igen sangen: "Prepare ye the way of the Lord!" - altså ban vej for Herren. Og Herrens vej leder fra død til opstandelse - sådan er min tro! Læs evt en beskrivelse HER

6 comments:

Madame said...

Det lyder som den dejligste oplevelse - sikke en fin idé at opføre en musical! Da jeg gik i skole, var det 'Et vintereventyr'.

Marianne said...

Det lyder som en helt fantastisk forestilling.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, der er nok sket lidt med skoleforestillingerne:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Marianne - det var så godt. Og de unge var engagerede på en meget overbevisende måde - bevægende!

Lene said...

Den film og de sange elskede jeg som teenager. Til min datters konfirmation brugte præsten en af sangene, hun havde haft klassen med ud og se musicalen :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - den er bare så god - og de spillede den superflot!