Sunday, April 7, 2013

Lørdag og søndag

 I går, lørdag gik dagen sammen med kvinder fra Baptistkirker i hele Nordjylland. Jeg fik lov at fortælle om og vise en stor udgave af Kristuskransen, den lille bedekrans som biskop Martin Lönnebo fra Lindköping i Sverige har lavet. Der var boder med fine sager - jeg købte øreringe - vi fik dejlig mad og fællesskabet var hyggeligt.
Søndagen begyndte med gudstjeneste. Lige inden fik vi besked om, at et af vore kære medlemmer, en af de gamle fiskere døde her til morgen. Efter kirke sang jeg, sammen med den store familie, ud fra hjemmet. Det er altid en stærk oplevelse og en god forberedelse til selve bisættelsen, som følger senere på ugen.
Eftermiddagen tilbragte husbond og jeg i Skagen - Grenen rundt, kaffe i det fri og en tur gennem byen. Vejret var klart og koldt og meget flot.
Efter aftensmaden løb jeg en tur rundt om byen og nu er der boller i ovnen, nye billeder på bloggene og Kunstquis på DRK. I morgen gælder det møder i Århus og hjemme.

4 comments:

Madame said...

En lørdag med store oplevelser - smukt at læse! Det lyder dejligt med en tur Grenen rundt, kaffe i det fri og en tur gennem byen.

Lene said...

Din store bedekrans ser spændende ud. Og du har da virkelig haft en weekend med stor spændvidde. God mandag til dig :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, vi havde en god weekend!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja Kristuskransen på gulvet er et hit for de fleste, den har jeg haft meget glæde af.