Saturday, April 6, 2013

Søs!

I dag er det Birgittes fødselsdag - hurra - hurra - hurra! Hun er min dejlige og eneste søster. Ja, vi er kun os to, og det er ok. Bortset fra, at hun rejste til Congo, der dengang hed Zaire for 29 år side. Og fra da af, har vi boet på hvert sit kontinent - hun i Afrika og USA og jeg her i DK.
Vi ses med alt for lange mellemrum (vi taler om år), hvilket fx. betyder, at hun ikke kommer til at se, det hjem jeg bor i nu. Ligesom jeg aldrig har været i Afrika.
Men vi er begge to præster, og deler på den måde liv, hvilket hjælper lidt. Vi forstår hinandens arbejdsliv og hverdag, selvom der også er meget, som er forskelligt. Birgitte og Niels har to to børn, der begge er flyttet hjemmefra ligsom vores tre. Hendes hund er ret ny - den gamle døde for ikke længe siden. Hun skal skifte tjenestested inden for nogen måneder, ligesom vi er i opbrud.
Men vi snakker sammen - dét gør vi!

2 comments:

Madame said...

Tillykke med din søster! Det må være spændende, at I begge er præster - der er meget at tale om, selv om livsvilkårene sikkert er meget forskellige i jeres to lande. Kan tænke mig at I taler sammen via Skype, og det er jo heldigvis næsten som at være i stue sammen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - vi har ikke rigtigt fundet ud af at skype. Det gør jeg ellers med husbond, når han er i usa.