Monday, May 13, 2013

Meget specielle dage

Det er blevet mandag aften. Fra torsdag, hvor Danske Kirkedage gik i gang, har der været usædvanlig meget fart over mit liv. Sammen med Inge Thomsen, som til daglig er sognepræst i Hjallerup, vr jeg leder af den store åbningsgudstjeneste i Gigantium. Vi havde satset på, at der ville komme en del flere, end de 2700, der var plads til i det lokale, vi ellers havde til rådighed. Og vi blev 4600! Det var en udfordring at skabe en sportshal om til et kirkerum, men ved hjælp af lys, lyd, kunst og planlægning, lykkedes det. Der ligger masser af billeder på nettet og tv-klip, og det har været sjovt at blive genkendt på gaden af mennesker, der har set mig 2 minutter i TV-avisen Billedet viser Gigantium som Kirkedagskirke. Lørdag måtte jeg forlade Danske Kirkedage for at tage til Karlstad i Sverige, hvor jeg ved gudstjenesten sammen med 6 andre skulle indsættes til regional kirkeleder. Det var meget fint og højtideligt. Kirken havde på deres møde besluttet sig endeligt for et navn, den hedder: Equmeniakyrkan! Jeg har noget besvær med at downloade billeder og film klip, men der findes klip fra både det ene og det andet - ja selv et i tv-nord, hvor jeg lægger makeup! Men det kan vel egentlig også være lige meget.

6 comments:

Lene said...

Hjertelig tillykke med dit nye embede, og hvor var det dejligt at så mange deltog i åbningsgudstjenesten i Aalborg. Det så så flot ud på TV, og det var desværre der jeg måtte opleve lidt af stemningen, for jeg kom ikke af sted.
Velkommen hjem til det danske igen :-)

Madame said...

Kære Charlotte, tillykke med udnævnelsen til regional kirkeleder og med den vellykkede åningsgudstjeneste i Gigantium. Hvor er det smukt at se.

Bente said...

Det er netop det klip, der også viser hvem du er. Jeg er vild med det

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene tak! Ja, du gik glip af store oplevelser. Kirkedagene gik rigtigt godt. Men du har jo bestemt dit at se til, og har nok ikke brug for at få fyldt meget mere på lige nu:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak. Ja, det blev fint, som vi havde drømt om.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - det blev meget sjovt :-)