Friday, June 7, 2013

Hjemme igen - kort opdatering!

Jeg har været i Skovhuset hele ugen. Retræten var for os selv - os, der arbejder med og i huset året rundt. Vi har tidligere taget på retræte sammen andre steder, men denne gang blev vi "hjemme" og havde inviteret en gæst, Martin Boström, fra Hållands folkhögskola. Vi har tidligere haft Martin som retræteleder - men et andet sted. Det var så dejligt at være i vores eget hus - jeg ledte dagene og Martin underviste og ledte meditationerne. For mig var det en slags afslutning på mange gode Skovhus-år. Når jeg rejser til Sverige, må jeg slippe det "daglige" arbejde i - og med huset. Fællesskabet med de andre i gruppen har betydet meget for mig. Nu er jeg tilbage på blog og facebook. Og hvad er der sket mens jeg var væk? Min ældste er blevet tatoveret, min mellemste har spillet til "Open by night" og min yngste er blevet færdig med læreruddannelsen! Husbond har passet hus og have, barnebarn og studier til alles tilfredshed. Og resten af verden har vel opført sig, som forventet - ukontrollerbar. I morgen skal jeg vie to unge mennesker. Det glæder jeg mig til. Det er ikke noget, der sker hver dag her i menigheden. Faktisk er det næsten et år siden, vi sidst havde bryllup. Og så skal vi have besøg af William, som skal sove hos os! Det er længe siden, og jeg glæder mig meget. I Skovhuset har jeg haft meget fornøjelse af at vandre lange ture hver dag. Almindeligvis er der ikke tid til det, når jeg leder retræter, men denne gang havde jeg eftermiddagen for mig selv. Hvor var det skønt! Jeg har linket til 2 nye blogs. Den ene er på engelsk og handler om en ung amerikaner, som cykler rundt i Danmark. Stephanie boede hos os et par dage. - En anden blog er skrevet af svenskeren Torsten Kälvemark. Jeg genlæste en af hans bøger "Låset av ull" om den ortodokse kirke, mens jeg var i Skovhuset - og hjemkommet fandt jeg altså, at han har en blog - dejligt!

2 comments:

Madame said...

Sikke mange dejlige oplevelser du fortæller om! Tillykke med din datter, der er blevet færdig med sin læreruddannelse.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, ja så nåede hun så langt.