Monday, July 22, 2013

Lego betyder "Jeg leger"

Jeg har nævnt, at vi rydder op og smider ud? Vi er begyndt med det, der ligger længst væk: skuret, loftet og arbejder os igennem alle vore mange ejendele.   Vi har masser af ting fra mit forældrehjem, duge, billeder (altså sådan nogen i ramme) - men også bunker af fx. julepost og hilsner fra vores bryllup og forskellige runde dag. Det er ikke let!

 Men lego er let! Husbond står for sorteringen og han foreslog "Loppeladen" - NEJ, sagde jeg. Vi har Lego for tusindvis af kroner og drengene kastede sig da også over kasserne, da de så dem. Og William var helt med på det.
 Kl. 20 var vi på plads på Strandby Havn, hvor Frederik igen spillede solen ned. Rigtigt mange mennesker havde fundet vej derned - vejret bliver bedre og bedre for hver søndag denne sommer. - Vi havde besøg af gamle venner fra Sverige - hyggeligt!

8 comments:

Louise Hjort Boelsmand said...

Hey det er da min ældste prinsesse og mor der står der :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - ja, det kan du tro, det er!

Madame said...

Dejligt at I gemmer det alt det fine Lego til William. Hvor ser det hyggeligt ud med Frederik, der spiller solen ned på Strandby Havn!

Fru Olsen said...

Ja, lego er altid populært hos børn såvel som voksne. Vi har også gemt vores på loftet (sammen med et helt hjem - sagde netop til husbond i går, at han bliver nødt til at holde en af de mange feriedage han har til gode, så vi kan få tømt ud på loftet. Vi gemmer alt muuuligt, og hvornår bliver det lige brugt? Nej, ud skal det!

Lene said...

Lego må aldrig kasseres ;-), men som fru Olsen har jeg også alt for meget på mit loft, som godt kunne smides ud.
Og så måtte jeg lige tilbage til indlægget efter at have læst Louises kommentar, det havde jeg ikke set i første omgang, at min elevkammerat stod der :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Lego er for både små og store:-) Og solnedgangsmusik - det er for alle!

Tro Håb og Kærlighed said...

Fru Olsen - ja, ud skal det! Men ikke LEGO.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er nemlig rigtigt - hun står med sit ældste barnebarn Signe. Og lofter er bare farlige:-)