Thursday, August 1, 2013

Alle ved, hvordan en flyttekasse ser ud -

- derfor genbruger jeg et billede fra en retræte i Skovhuset. Flyttekasser er ikke særligt kønne men praktiske! Vi pakker, stille og roligt og organiseret. Aldrig har vi haft så meget styr på hjemmet som i disse dage. Men selvom vi har ryddet meget op og smidt ud, så har vi stadigt maaaange sager - ikke mindst bøger. I morgen er min sidste hele dag her. Lørdag tager jeg til Sjælland for at være på Sommerhøjskole, og mens jeg er der, flytter husbond og flyttefolkene, hjulpet af resten af familien. Underlig måde at flytte på, kan man mene, men det kan ikke blive anderledes, vi bestemmer ikke alting selv.

8 comments:

Madame said...

Jeg håber, du får en dejlig uge på sommerhøjskolen - og rigtig god flytning!

Rasmine said...

Jeg ville da ellers synes, at det er en glimrende måde at flytte på, men jeg er også temmelig mageligt anlagt i visse retninger :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Tak, det skal nok blive godt, når jeg først kommer derover.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det kan du naturligvis have ret i:-) SÅ magelig er jeg ikke.

Lene said...

Jeg er vildt imponeret over jeres planlægning. Jeg er sådan en, der sidste gang jeg flyttede (30 år siden), troede at vi da lige kunne tage noget ved siden af,i stedet for at få det hele ned i kasser, så det var nemt at gå til for flyttemanden ala landmanden. Jeg var ikke populær, mildt sagt :-)
God flyttedag til de andre og god højskoleophold, du er nok en af arrangørerne, så ferie kan man vist ikke kalde det.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jo, det er med at få pakket så meget som muligt i kasser:-)
Højskole er ikke ferie - men det er dejligt.

David Kvebæk said...

SÅ trist, så trist, men også så håpfult for dere. Jeg vet hva flytting er. Sammen har vi flyttet 17 ganger. Jeg ble syk og sengeliggende hver gang. Da oppkast og feber var avsluttet, vel så var det bare å flytte inn i et nytt hjem hvor alt var på plass. Men ærlig talt, jeg liker ikke tanken på å flytte en 18. gang. Lykke til, kjære Charlotte, både med ditt nye hjem og din nye jobb. Hils til herlig Jørgen.

Tro Håb og Kærlighed said...

David - tak! Jeg har egentlig ikke noget imod at flytte, det er alt den sorteren og pakken. Men jeg forstår godt, at du ikke er meget for at flytte endnu en gang!