Tuesday, August 6, 2013

Birkegårdens haver


 Jeg er på Sommerhøjskole ved Hønsinge Lyng i Odsherred. Jeg er "lejrpræst," holder gudstjeneste, Bibeltimer og læser godnathistorie. Og så får jeg lov at deltage i det øvrige program.
 I dag var vi på udflugt til "Birkegårdens haver", som er én families meget skønne haver af forskellig slags, nu åbnet for offentligheden. Der er japanske haver og en engelsk have og en skøn afdeling med hårdføre stauder, der udgjorde en "prærie-have"
Mens jeg skriver dette, er min famile på vej før flyttelæssene, ( der skulle bruges en flyttebil mere end beregnet!) der ankommer i morgen til vores nye adresse: Stokhusgade 2, 3. sal København K - inden for voldene, som min far understregede. Han var født lige rundt om hjørnet. Selv flyttede jeg med mine forældre og min søster til samme hus, men 1. salen for præcis 40 år siden i disse dage. Jeg boede her de 3 år, jeg gik på Østreborgerdyd Gymnasium på den anden side af Østre Anlæg.

4 comments:

Madame said...

Det er sjovt at du har boet i huset tidligere, og mens du gik i gymnasiet. Sikke nogle dejlige billeder fra "Birkegårdens haver"!

Rasmine said...

Min mor var engang med på en udflugt til Birkegårdens Haver, så jeg skulle selvfølgelig lige se deres hjemmeside, og lige siden har jeg villet se stedet selv. Desværre er det endnu ikke blevet til noget, men det gør det nok engang :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er sjovt at flytte tilbage til det gamle hus!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg tror, de udvider og arbejder med stedet hele tiden - så det er sikkert anderledes, end da din mor var der. Bestemt et besøg værd!