Sunday, August 11, 2013

Oxford, dag 2

På en station lå dagens friske aviser. Her kunne man læse og finde bedeemner, som vi hver i sær bad for i stilhed.
 Søndagen begyndte med gudstjeneste i Wesley Memorial, den store smukke metodistkirke i Oxford. Det var en gudstjeneste, med håb som tema. Istedet for prædiken, var der en reflektion af en ung jordemoder over håb i forbindelse med hendes arbejde. En stor del af gudstjenesten bestod af stationer, som vi ofte har haft det i Strandby.
På en anden station kunne man i sand skrive ønsker om tilgivelse og om hvad man selv ville gøre for forsoning.

Wesley Memorial.

På en station tegnede vi vore hænder og skrev, hvad vi ønskede, Gud skulle bruge dem til.

- og et sted skrev vi ønsker og drømme på stjerner.

 Om eftermiddagen var byen svøbt i klokkeklang! De øvede sig i 3 timer på Magdale College! Jeg forsøger at lægge et link ind med lyd (- indtil videre er det kun skyerne der bevæger sig)
Exeter college' kirke er meget skøn!
 Vi nåede endnu en gudstjeneste, spiste tapas på en dejlig spansk restaurant og nåede at komme til "Early Music by Candle-light" i kirken på Exeter College med "Charivari Agréable" der spillede Händel og Haydn mm.

8 comments:

Rasmine said...

Det lyder rigtig skønt alt sammen. Det gør også udtrykket 'svøbt i klokkeklang'. Er det din egen formulering eller et citat?

Lene said...

Skøn søndag. Og jeg er ked af at jeg slet ikke kan huske alle de kirker jeg besøgte, da jeg boede derover. Jeg gik vist mere op i fester og pubber ;-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - hvad jeg skrev, var min egen oplevelse:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - du kan roligt tage en tur til!

Madame said...

Dejligt at læse om jeres søndag og sikke en smuk kirke - jeg må have været der, for min fætter bor ganske tæt ved.

Rasmine said...

Meget smuk formulering!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - sådan et sted gad jeg også godt have en fætter:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - tak!