Tuesday, September 3, 2013

Søndag - lidt forsinket

På vej til søndagens gudstjeneste i Malmö. Ikke mange har så smuk en vej til arbejdet!

Lys-træet i Stadion-kyrkan, hvor søndagens festlige gudstjeneste fandt sted. Kirken var fyldt. Menigheden er den største i vores region.

Til højre i billedet, Bengt Cederblad, menighedens nye præst - til venstre Pernilla, hans kone og i midten deres lille datter.

Kagerne var smukt pyntede. Her er en af de skønne svenske "prinsesse-lagkager" pyntet med Equmeniakykans kors.

Det gule hus er Stokhusgade 2. Vi bor på 3. og 4. sal. For 40 år siden flyttede jeg med min mor, far og søster ind på 1. sal. Der boede jeg de tre år, jeg gik på Østre Borgerdyd.

Det er vore vinduer og små altaner.
Søndag 1. september begyndte mit arbejde for alvor. Min første opgave var at indsætte en ny præst i en menighed.
I disse dage er jeg på kursus med alle andre ansatte i de 7 regioner, som min nye kirke er inddelt i. Vi er på en lejrgård lidt syd for Göteborg, og der er mange, mange spørgsmål og meget nyt at lære sig. Spændende! Meget!

4 comments:

Madame said...

Lys-træet er bare så smukt! Og sikke en fin udsigt du har til og fra arbejde. Dejligt også at se huset, I bor i, og det er sjovt, at du har boet i det tidligere.

Lene said...

Du har vist nok at se til, jeg håber at togturen kan give dig tid til at slappe lidt af. Og så har jeg altid drømt om et hus med altan og at jeg boede øverst oppe :-) Nu gør du, og det er da noget helt andet ned i fiskerbyen ;-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - de har mange fine ting i den kirke!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - togturen har jeg indtil videre brugt til at arbejde. Det har fungeret fint, så har jeg fri, når jeg kommer hjem.